Değerli Üyelerimiz,
Derneğimiz YOLDER temsilcileri, 18.01.2025 tarihinde Ankara’da Türk Ulaşım-Sen Genel Merkezi’nde düzenlenen Bakım Personeli Çalıştayı’na katıldı.
Türk Ulaşım-Sen tarafından organize edilen toplantıda bizzat Genel Başkan Nurullah Albayrak ve genel başkan yardımcıları yer alarak bilgi paylaşımında bulundular ve yönetim kurulumuz tarafından yapılan sunumu dinlediler.
Dernek Başkanımız Şakir Kaya ve Başkan Yrd. Dr. Ahmet Sancak Şanlı tarafından yapılan sunumda aşağıda ana başlıklar halinde verilen konular çalıştay karar metnine dahil edildi.
Konu edilen ana konu başlıkları:
1) Bakım personelimizin görev ve sorumluluklarını belirleyen mevzuatın güncellenmesi, personelimiz için gerekli olan kanuni zırhın sağlanması, özellikle 105 No’lu Genel Emrin en kısa zamanda aleyhte dokümantasyon yaratmayacak şekilde güncellemesi, özellikle olumsuz hava koşullarında hangi ihbar seviyesinde hangi işlemin yapılacağı husususun genel emire bağlanarak bakım birimlerine emirlenmesinin sağlanması, bakım birimlerinde görev tanımı olmayan personel bırakılmaması,
2) 7/24 saat faal görevli işyeri amiri ve acil durum yöneticisi olan bakım personelimizin, bu görevleri karşılığında ek ödeme alması. Örn. Acil Durum Yöneticilik Tazminatı vb. Vardiyalı sisteme geçiş seçeneğinin değerlendirilmesi,
3) Demiryolu hattında yaşanacak her olaydan sonra, her an maddi yaptırım ile karşılaşma olasılığı bulunan personelimize mesleki sigorta sağlanarak madden korunmalarının sağlanması,
4) Gece, gündüz açık arazide toz, çamur içerisinde yıllar boyu görev yaparak yıpranan personelimizin sağlık sigortası güvencesi ile tedavi masrafları karşında korunmalarının sağlanması,
5) Yüksek gerilim altında çalışan personelimizin hak ettiği yüksek gerilim tazminatının, benzeri çalışmaları yapan ve günde yaklaşık 400 TL’yi bulan diğer kurumlardaki hakediş bedellerine eşitlenmesi,
6) Hat Bakım Onarım Memuru personelimizin teknik hizmetler sınıfına dahil edilmesi. Böylece açık arazi tazminatı almalarının sağlanması, aynı riske maruz kalan ancak farklı ödemeler alan personelimizin açık arazi tazminatlarındaki makasın ortadan kaldırılması,
7) Taşrada çalışan aktif personelimizin 20 günlük kotayı 1 ay içerisinde doldurduğu, 3 aylık dönem için toplamda 20 gün olarak ödenen Açık Arazi Ödemesindeki 20 gün sınırının kaldırılması,
8) Fiili durumda turne görevleri ve sorumlulukları eksilmeden devam eden Demiryolu Bakım Müdürlerimizin ayda 6 defa olarak sınırlandırılmış şekilde ödenen turne tazminatı kotasının kaldırılması,
9) Personelin sıkça mağdur olduğu lojman-nakil konularında, çağımızın gereğine uygun olarak merkezi/elektronik sistemlerin şeffaf, hakkaniyetli şekilde kullanılmasının sağlanması, puanlama usulünün esas alınması, hizmet evi modelinin değerlendirilmesi,
10) %70 seviyelerine yaklaşan vekalet, tedviren görevlendirme durumunun azalması için görevde yükselme sınavlarının takvime bağlanması ve hazırlanacak takvimin personele ilanen tebliğ edilmesi,
11) Bakım görevleri dışında ve uzağında çeşitli görevler (seferberlik, arazi tecavüzüne ilişkin işlemler, muhasebe işlemleri, afet işleri, mahkeme temsilciliği vb..) yüklenen demiryolu Bakım Müdürlükleri ve bağlı işyerlerinde bu görevlerin daha uygun diğer servis müdürlükleri tarafından yürütülmesinin sağlanması, böylece bakım birimlerinin bakım konusunda uzmanlaşmalarının hedeflenmesi,
12) 3091 arazi tecavüzleri Emlak Müdürlüğü tarafından yapılmalı, bakım tarafının ihbar yükümlülüğü olmamalı. Ayrıca, muhasebe işlemleri, stok kontrol İşlemleri, İnsan Kaynakları işlemleri, İSG işlemleri, SGK İşlemleri Gabari Taşkın ve sevkleri, TARAP, TAMP, İRAP, AFAD, SEKAPS, KEPS, AYDES Deprem, tabii afet, sivil savunma yangın işlemlerinin uzmanları ve ilgilileri tarafından yapılması,
13)Bakım Dairesi tarafından yasal mevzuatı tamamlanan sabit tesislere şehit olmuş ya da demiryollarında önemli hizmetlerde bulunmuş personelin isminin verilmesi,
14)Bakım Takip Merkezi bir an önce hayata geçirilmesi,
15) Mühendis ve Teknik Şef arasındaki denge tazminatı eşitlenmesi,
16)Harcırah Tüzüğü güncellenerek yolluklar ve tazminatlar günün koşullarına göre yeniden düzenlenmeli. Yolluk ve tazminatın bir arada ödenebilmesinin önü açılması,
17) 3600,1.dereceye gelen personele verilmeli bu ek göstergeye sahip mühendisler bir üst ek gösterge grubuna kaydırılması,
18) Arazide çalışan personele yemek olanağı sağlanmalı ya da ücreti ödenmesi,
19) Faal personele hat ücreti, SİM Kart gibi konularla uğraşmayacağı şekilde görev süresince telefon ücreti desteği sağlanması,
20) Yatak ücretlerinde ilk on günlük seri uzatılması,
21) Gelir vergisi ilk %15 dilime sabitlenmesi.
YOLDER olarak tüm sendikalarımıza önümüzdeki toplu iş sözleşmesi sürecinde başarılar diliyor, yapılacak her tür çalışmaya katkı sunmaya hazır olduğumuzu belirtiriz.